Home » » ජේසුස් වහන්ස්ගේ උත්ථානය - ඍජු බයිබලීය විමසුමක්

ජේසුස් වහන්ස්ගේ උත්ථානය - ඍජු බයිබලීය විමසුමක්


ජේසුස් වහන්සේගේ මෘත ශරීරය ගල්ලෙනක තැන්පත් කළ ජුදෙව් නායක පූජකවරුන්, ප්‍රජා මූලිකයන් හා හේවායන් තමන් මහා කරදරයකින් මිදුණේ යැයි සිතූහ. තමන්ට අභියෝගයක් වන කිසිම කෙනෙකුට යහතින් ජීවත් වීමට ඉඩක් නුදුන් නායක පූජකවරුන් ඒ වෙනුවෙන් ඕනෑම පියවරක් ගැනීමට සූදානමින් සිටියහ. කුරුස ගසේ එල්ලා තමන් දෑස් ඉදිරිපට මරණයට පත් වූ මිනිසා ඊට දින තුනකට පසුව නැවත ජීවත්වන බව අසන්ට ලැබීම මොන තරම් පුදුමයක්ද? මරණයට පත් වූ කිසිවෙකු මළවුන්ගෙන් නැගිට සිටි බවක් ඔවුන් ඊට පෙර අසා නොතිබුණි. පරිසිවරුන් මරණින් පසු ජීවිතයක් ගැන විශ්වාස කළත්, එවැනි අත්දැකීමක් ඔවුන්ට නොවීය. ජේසුස් වහන්සේගේ උත්ථානය ආගමික නායකයන්ට පමණක් නොව, සාමාන්‍ය ජනතාවට විශේෂයෙන් ජේසුස් වහන්සේගේ ගෝලයන්ට පවා පුදුමය හා සැකය ඇති කරවන පුහේළිකාවක් විය. තෝමස් නමැති ශ්‍රාවකයා ජේසුස් වහන්සේගේ තුවාල ස්පර්ශ කිරීමට අවශ්‍ය බව කීවේ එනිසා ය. එහෙත් ජේසුස් වහන්සේගේ ශ්‍රාවකයෝ උත්ථානයේ දර්ශනයවීම්, ස්වර්ගාරෝහණය හා ශුද්ධාත්මයාණන්ගේ පැමිණීම (ශුද්ධාත්ම ආගමනය) තුළින් ජේසුස් වහන්සේගේ උත්ථානය මිථ්‍යාවක් නොව, සැබෑවක් බවත්, උන් වහන්සේ අවතාරයක් නොව සැබවින් ම ජීවමානව වැඩ සිටින බවත් අවබෝධ කරගෙන ඊට සාක්ෂි දැරීමට යොමු වූහ.

ජේසුස් වහන්සේ මරණයට පත් වූ පසුව ඔවුන් වහන්සේ පාතාලයට (ශියොලය - මළවුන් සැතපී සිටින ස්ථානය පිළිබඳ හේබ්‍රෙව් සංකල්පය) වැඩම කළ බව අපගේ විශ්වාස ලක්ෂණයේ දැක්වේ. එතැනට වැඩම කිරීමට හේතුව ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ (​මෙසියස්) මගින් හිමිවන ගැළවීම බලාපොරොත්තුවෙන් සිටි (ජේසුස් වහන්සේට පෙර යහපත් ජීවිත ගත කර මරණයට පත් වූ) අයගේ ආත්ම ගළවා ගැනීමට ය. ජේසුස් වහන්සේව මළවුන් කෙරෙන් උත්ථාන කළේ දෙවියන් වහන්සේ ය. 'තුන් වෙනිදා මළවුන් කෙරෙන් උත්ථානවීම' යනුවෙන් සඳහන් වන්නේ ශ්‍රාවකයන් ජේසුස් වහන්සේගේ උත්ථානය අත්දුටුවේ එතුමන්ගේ මරණයෙන් තෙදිනකට පසුව නිසාය.
ජේසුස් වහන්සේගේ උත්ථානය බයිබල් විශාරදයන් අතර විවාදයට හේතු වූවකි. ජේසුස් වහන්සේගේ උත්ථානය සම්බන්ධව ශුද්ධ බයිබලයේ සඳහන් කරුණු පදනම් කරගෙන බයිබල් විශාරදයන් විවිධ අදහස් පළ කරති. මින් ප්‍රධාන මතවාද දෙකක් නම්,
  1. නාසරෙත් හි ජීවත් වූ ඓතිහාසික ජේසුස් වහන්සේගේ ශ්‍රී ශරීරය කිසිම කුණු වීමකට හෝ දිරා පත්වීමකට පත් නොවී, මහා බලවත් තත්ත්වයකින් නොදිරන සුළු, අමරණීය ස්වභාවයකින් නැවත ප්‍රාණවත් ව නැගිට සිටි බව. එනම්, ඔවුන් වහන්සේ ශාරීරිකවත් ආධ්‍යාත්මිකවත් (ප්‍රාණ ශරීර පිටින්) නැගිට සිටි බව. 
  2.  ඓතිහාසික නාසරෙත් හි ජේසුස් වහන්සේගේ ශරීරය සොහොන් ලෙන තුළ දිරාපත් ව ගිය නමුත්, මළවුන්ගෙන් නැගිට සිටියේ ආධ්‍යාත්මික ශරීරය බව. එනිසා ඔවුන් වහන්සේ උත්ථාන වූයේ ශුද්ධ වූ සභාව තුළට ය. 
කෙසේ වුවත් කතෝලික සභාවේ පිළිගැනීම, පරම විශ්වාසය හා පරම්පරාගත සත්‍ය ඉගැන්වීම වනුයේ, ජේසුස් වහන්සේගේ ශ්‍රී ශරීරය කුණු නොවී, දිරාපත් නොවී ප්‍රාණ ශරීර පිටින් ඔවුන් වහන්සේ උත්ථානයට පත් වූ බවය. 

ඉතාලියේ ටියුරින් නුවර තැන්පත් කර ඇති, ජේසුස් වහන්සේගේ ශ්‍රී ශරීරය වෙළන ලදැයි සැලකෙන හණ රෙදි සළුව පසු කලෙක අන්තර්ජාතික විද්‍යාඥයන් 44 දෙනෙකු විසින් නවීන විද්‍යාත්මක පර්යේෂණ වලට භාජනය කරන ලදි. එම පරීක්ෂණ වල දී හෙළි වූ විද්‍යාත්මක තොරතුරු හා සාක්ෂි වලට අනුව, එහි මිනිසෙකුගේ නෙගටිව් (Negative) රූපයක් සටහන්ව ඇති බවත්, එහි තැවරී ඇති ලේ පැල්ලම් ගැඹුරට උරා බී ඇති ඒ බී පොසිටිව් (AB Positive) වර්ගයට අයත් බවත් හෙළිදරව් වී ඇත. තවද,
එම සළුවේ සටහන්ව ඇති නෙගටිව් ඡායාව කුණු දූවිලි සහිත පැල්ලමක් නොව, එය එතීමට ලක් වූ පුද්ගලයාගේ (ජේසුස් වහන්සේගේ) ශරීරයෙන් නිකුත් වූ තත්පරයකටත් වඩා අඩු කාලයක් තුළ බැබළුණ අධි බලැති කිරණකින් හා ආලෝක ධාරාවකින් (X - Ray or Auto X - Radiation) ඇති වූවක් බව ද සනාථ කර ඇත. 
එසේම, මෙම ​සළුවෙහි සඳහන් නෙගටිව් ඡායා සටහන අනුව, මැරුණ පුද්ගලයාගේ ශරීරය සළුව ලෙහා හෝ ගළවා හෝ ඉවතට නොගෙන ඇති බවත්, එය කිසියම් වාෂ්ප වීමකට හෝ ප්‍රබල ආලෝක කිරණකට හැරී සළුව තුළින් පිට වී ගොස් තිබෙන බවත් සනාථ වී ඇත. මෙය ජේ​සුස් වහන්සේගේ උත්ථානය සම්බන්ධයෙන් අපට තිබෙන එක්තරා සාක්ෂියක් බඳුය. ​


නව ගිවිසුමේ ජේසුස් වහන්සේගේ උත්ථානය පිළිබඳව ඉදිරිපත් වන කරුණු විමසා බැලීමේ දී එය ප්‍රධාන සාධක හතරක් යටතේ දැක්විය හැකිය.
  • ජේසුස් වහන්සේ මළවුන් කෙරෙන් උත්ථාන වූ බවට වන මුල් කිතුනු සභාවේ පරම සත්‍ය විශ්වාසය -
මේ පිළිබඳව ශුද්ධ වූ පාවුළු තුමා කරන ඉගැන්වීම වනුයේ,
"මා ඔබට බාර දුන්නේ මා ලබා ගත් දෙයම බව ප්‍රධාන කොට කිව යුතුය. එනම්, ශුද්ධ ලියවිල්ල ප්‍රකාර ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ අපගේ පාප උදෙසා මළ බවත්, වළලනු ලැබූ බවත්, ශුද්ධ ලියවිල්ල ප්‍රකාර තුන් වෙනිදා උත්ථාන කරනු ලැබූ බවත්, කේපස්ට හා පසුව දොළොස් දෙනාට දර්ශනය වූ බවත්," (1 කොරින්ති 15 : 3 - 5)
යන්න ය. ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ පිළිබඳ ධර්මය හා සුභාරංචිය රට පුරා පැතිරී යාමටත්, එය ජුදෙව් සමාජය තුළ රැව් පිළිරැව් දීමටත්, බියෙන් සැඟවී සිටි අපෝස්තුළුවරුන් සේනාකුළු ශාලාවේ එක්රැස් වී පේදුරු තුමාගේ ප්‍රධානත්වයෙන් ජේසුස් වහන්සේ පිළිබඳව සාකච්ඡා කිරීමටත් බලපෑ ප්‍රධාන කරුණ වූයේ ක්‍රිස්තු උත්ථානය පිළිබඳ මෙම පරම සත්‍ය විශ්වාසයයි. එම විශ්වාසය ඔවුන්ගේ ජීවිත වල කිසියම් ආධ්‍යාත්මික පරිවර්තනයක් ඈති කිරීමටත්, ධර්මදූත සේවය කෙරෙහි යොමු කරවීමටත් බලපෑවේය.
  • ක්‍රිස්තුස් වහන්සේගේ උත්ථානයෙන් පසුව සිදු වූ විවිධ දර්ශනයවීම් -
    ජේසුස් වහන්සේ උත්ථානයෙන් පසුව අවස්ථා කිහිපයක දී විවිධ පුද්ගලයන්ට දර්ශන වූ සේක. මෙම දර්ශනයවීම් හේතුවෙන් ඔවුන් ජේසුස් වහන්සේ අවතාරයක් හෝ අශුද්ධාත්මයක් හෝ නොව, ජීවමාන තැනැන් වහන්සේ බව අවබෝධ කර ගත්හ. එසේම ශුද්ධ ලියවිල්ලේ සඳහන්ව තිබෙන ජේසුස් වහන්සේ පිළිබඳ සියලු දිවැස්වැකි ඔවුන් වහන්සේ තුළ සම්පූර්ණත්වයට පත් වන බව තේරුම් ගත්හ. ඔවුන් තුළ තිබූ බිය සැකය හා අවිශ්වාසය දුරු වී ක්‍රිස්තුස් වහන්සේට සාක්ෂි දැරීමට ​ධෛර්යයමත් වූහ. ​නව ගිවිසුමේ සඳහන් වන මෙම උත්ථානයේ දර්ශනවීම් නම්,
    1. එම්මාවුස් ගමට ගිය ගෝලයන් දෙදෙනෙකුට දර්ශනය වීම (ලූක් 24 : 13 - 35/ මාර්ක් 16 : 12 - 13)
    2. ශ්‍රාවකයන් පිරිසකට දර්ශනය වීම - ( ලූක් 24 : 36 - 49/ ජොහාන් 20 : 19 - 23)
    3. මග්දලායේ මරියාට දර්ශනය වීම - (මාර්ක් 16 : 9 - 11/ ජොහාන් 20 : 11 - 18)
    4. තෝමස් නමැති ශ්‍රාවකයාට දර්ශනය වීම - (ජොහාන් 20 , 24 - 29)
    5. ශ්‍රාවකයන් සත් දෙනෙකුට දර්ශනය වීම - (ජොහාන් 21 : 1 - 14)
    6. පන්සියයකට වඩා වැඩි පිරිසකට එක වර දර්ශනය වීම - (1 කොරින්ති 15 : 6)
    7. ජාකොබ්ට හා සියලු අපෝස්තුළුවරුන්ට දර්ශනය වීම - (1 කොරින්ති 15 : 7)
    8. පාවුළු තුමාට දර්ශනය වීම - (1කොරින්ති 15 : 8/ ක්‍රියා 9 : 1 - 19)
    • හිස් වූ සොහොන පිළිබඳ වාර්තා - 
    ජේසුස් වහන්සේ තැන්පත් කළ සොහොන් ලෙන පිළිබඳ වාර්තා සකස් වූයේ, සුභාරංචි පොත් ලියවෙන අවධියේ දී ය. දින කිහිපයක් ගත වන තුරු සෙහොන් ගෙයක තැබූ මෘත ශරීරයක් සුවඳ විලේපන වලින් ආලේප කිරීමේ චාරිත්‍රය එකල ජුදෙව් සමාජයේ දක්නට ලැබුණ සාමාන්‍ය සිරිතකි. ජේසුස් වහන්සේගේ මෘත ශරීරය ද ගල්ලෙන තුළ කුණු වී දිරාපත් වෙමින් පවතින්නේ යැයි සිතූ ස්ත්‍රීන් සබත් දිනය අවසන් වී නව සතියක් උදා වන දින හිමිදිරි උදයේ සොහොන් ලෙන වෙත ඇදී ආවේ එම චාරිත්‍රය ඉටු කිරීම සඳහා ය. එහෙත් එහි දොරටුව විවෘත වී තිබෙනු දැකීම ඔවුන් පුදුමයට පත් කරවීය. එම ගල් දොරටුව විවෘත කිරීමට අවම වශයෙන් ශක්තිමත් පිරිමි තිදෙනෙකුවත් අවශ්‍ය ය. "අපට සොහොන් ගෙයි දොරකඩින් ගල ඉවතට පෙරළා දෙන්නේ කවරෙක් ද?"යි (මාර්ක් 15 : 3) එහි ගිය ස්ත්‍රීන් කතා වෙමින් ගියේ එනිසා ය. ජේසුස් වහන්සේගේ මෘත ශරීරය ගල්ලෙන තුළ නොමැති බව ඔවුන් අත්දුටුහ. ලූක් 24 : 12 ට අනුව පේදුරු තුමා පමණක් ද, ජොහාන් 20 : 3 - 8 අනුව පේදුරු තුමා හා අනික් ශ්‍රාවකයා ද (ප්‍රේමවන්ත ශ්‍රාවකයා - ජොහාන් යැයි මතයක් ඇත) සොහොන් ලෙන වෙත දිව ගොස් එය පරීක්ෂා කර බලා එය හිස් ව ඇති බව දුටුවෝ ය.
    හිස් වූ සොහොන් ලෙන පිළිබඳ වාර්තාව සුභාරංචි පොත් සතරේම දැකිය හැකිය. එහෙත් එම වාර්තා එකින් එක විමසා බැලීමේ දී පෙනී යන්නේ එම වාර්තා එකිනෙකෙහි වෙනස්කම් තිබෙන බවය. මෙම වෙනස්කම් වලින් කිහිපයක් පහතින් දැක්වේ.
    • සොහොන් ගෙය වෙත ගිය ස්ත්‍රීන් සංඛ්‍යාවේ හා ඔවුන්ගේ නාම ලැයිස්තුවේ පවතින වෙනස්කම් - එනම්, සොහොන් ලෙන වෙත ගිය ස්ත්‍රීන් වනාහී, මතෙව් 28 : 1 අනුව මග්දලායේ මරියා හා අනෙක් මරියා යන ස්ත්‍රීන් දෙදෙනා බවද, මාර්ක් 16 : 1 අනුව මග්දලාවේ මරියා, ජාකොබ්ගේ මව වූ මරියා හා සලෝමි යන ස්ත්‍රීන් තිදෙනා බව ද, ලූක් 24 : 10 අනුව මග්දලාවේ මරියා, ජොවන්නා හා ජාකොබ්ගේ මව වූ මරියා යන ස්ත්‍රීන් තිදෙනා බව ද, ජොහාන් 20 : 1 අනුව මග්දලාවේ මරියා පමණක් බව ද දක්වා ඇත.

    • සොහොන් ලෙනෙහි දොරටුව විවෘත වීම පිළිබඳ විස්තරයේ වෙනස - මතෙව් 28 : 2 - 7 අනුව ස්ත්‍රීන් සොහොන් ලෙන වෙත යන විට මහා භූමිකම්පාවක් සිදුවී ස්වර්ගයෙන් පහළ වූ දේවදූතයෙක් සොහොන් ගල ඉවතට පෙරළා ඒ මත වාඩි වී ස්ත්‍රීන්ට ජේසුස් වහන්සේගේ උත්ථානයේ පුවත දැනුම් දුන් බව ද, මාර්ක් 16 : 4 - 7 අනුව සොහොනේ දොර විවෘතව තිබූ අතර ස්ත්‍රීන් ඒ තුළට ගිය කල එහි සිටි දේවදූතයෙකු ජේසුස් වහන්සේගේ උත්ථානය දැනුම් දුන් බව ද, ලූක් 24 : 1 - 9 අනුව සොහොන් ලෙන විවෘත තිබූ අතර කාන්ති විහිදුවන වස්ත්‍ර හැඳගත් මනුෂ්‍යයෝ (දේවදූතයන්) දෙදෙනෙකු ජේසුස් වහන්සේගේ උත්ථානය දැනුම් දුන් බව ද, ජොහාන් 20 : 1 අනුව සොහොනේ ගල ඉවත් කර තිබූ අතර ජේසුස් වහන්සේගේ ශරීරය එහි නොවූ බව මග්දලාවේ මරියා දුටු බව ද සඳහන් ව ඇත.

    • ජේසුස්  වහන්සේ ස්ත්‍රීන්ට දර්ශනය වීම පිළිබඳ දැක්වෙන වාර්තාවේ වෙනස්කම් -





      මතෙව් 28 : 8 - 9 හා ජොහාන් 20 : 11 - 17 අනුව ජේසුස් වහන්සේ සොහොන් ගෙය අසල දී ස්ත්‍රීන්ට දර්ශනය වී තම උත්ථානය ගැන ප්‍රකාශ කළ සේක. අනෙක් සුභාරංචි දෙකෙහි එවැනි වාර්තාවක් නැත.
    • ‍සොහොන් ගෙය වෙත දිව ගිය ශ්‍රාවකයන් පිළිබඳ වාර්තාව - ජේසුස් වහන්සේගේ සොහොන් ලෙන හිස්ව ඇති බව අසා ඒ ‍වෙත දිව ගොස් පරීක්ෂා කර බැලූ ශ්‍රාවකයන් ගැන සඳහන් කරන්නේ ලූක් හා ජොහාන් පමණි. ලූක් 24 : 12 ට අනුව ඒ පේදුරු තුමා පමණි. ජොහාන් 20 : 3 - 8 අනුව පේදුරු හා අනික් ශ්‍රාවකයා ය.

    • සොහොන් ගෙය අසල දී දර්ශනය වූ දේවදූතයන් ස්ත්‍රීන්ට පැවසූ දේ හා කරන්නට අණ කළ දේ අතර වෙනස්කම් - මතෙව් 28 : 7 හා මාර්ක් 16 : 6 - 7 අනුව උත්ථාන වූ ජේසුස් වහන්සේව ගලීලයේ දී හමුවිය හැකි බවට උපදෙස් දෙයි. ලූක් හා ජොහාන් යන සුභාරංචි පොත් වල එවැනි උපදෙසක් නොමැත.(1) 
    සුභාරංචි පොත් හතරටම පොදු වූ විශේෂ කාන්තා චරිතය වන්නේ, මග්දලාවේ මරියා ය. එයට හේතුව ඇය ජේසුස් වහන්සේගේ ධර්මදූත සේවය තුළ විශේෂ උපස්ථානයන් කළ ඔවුන් වහන්සේ කෙරෙහි ගැඹුරු විශ්වාසයක් තිබූ තැනැත්තියක් වීමය. මතෙව් 27 : 56 හා මාර්ක් 15 : 47 අනුව ජේසුස් වහන්සේ ව තැන්පත් කළ සොහොන් ගෙය ඇති තැන හොඳින් බලා ගත්තේ ද ඇයයි. එසේම ජේසුස් වහන්සේගේ උත්ථානයේ පණිවුඩය ලෝකය වෙත රැගෙන ගිය පළමු ධර්මදූතවරිය ද ඇයයි. ජේසුස් වහන්සේ ද ශ්‍රාවකයන්ට ප්‍රථමයෙන් ස්ත්‍රීන්ට දර්ශනය වූයේ ඇයි? ඔවුන් සොහොන් ලෙන වෙත පළමුවෙන් ගිය පිරිස වූ නිසාත් ඔවුන් තුළ වූ ශ්‍රද්ධාව (ඇදහිල්ල) නිසාත් ය. ස්ත්‍රී පක්ෂයට සුදුසු තැනක් නොවූ ජුදෙව් සමාජයේ, ක්‍රිස්තියානි ලෝකය තුළ ඇයට හිමි විය යුතු ගෞරවාන්විත තැන හා ඇයට කළ හැකි දහම් සේවාවේ උතුම් බව ‍මින් පෙන්නුම් කරයි.
    • ජේසුස් වහන්සේ මළවුන් කෙරෙන් උත්ථාන වූ බවට අපෝස්තුළුවරුන් කළ විවිධ දේශනා -
    මෙම දේශනා ප්‍රධාන වශයෙන් දෙකොටසකට බෙදිය හැකිය. එය පහතින් දැක්වේ. එනම්, පේදුරු තුමා කළ දේශනා හා පාවුළු තුමා තම සිත් හැරීමෙන් පසුව කිතුනු සංඝ වලට කළ ඉගැන්වීම් යනා දී වශයෙනි. පේදුරු තුමාගේ දේශන හතරක් ඇති අතර ඒවා අපෝස්තුළුවරුන්ගේ ක්‍රියා පොතේ 2 : 24, 32/ 3 : 15/ 5 : 30/ 10 : 40 හි(2) ජේසුස් වහන්සේගේ උත්ථානයට සාක්ෂි දැරීමක් වශයෙන් දැක්වේ. මෙම දේශන හතර තුළ දැක්වෙන පොදු කරුණු කිහිපයක් තිබේ. ඒවා මුල් කිතුනු සභාවේ විශ්වාසය ලක්ෂණය වේ. ඒවා නම්,
    1. නාසරෙත් හි ජේසුස් වහන්සේ දෙවියන් වහන්සේ තෝරා පත් කළ මනුෂ්‍යයෙකු බව
    2. ජේසුස් වහන්සේව දෙවියන් වහන්සේගේ නියමිත කැමැත්ත හා පූර්වඥානය අනුව මරණයට පාවා දීමට සැලැස්වූ බව
    3. ජුදෙව් ජනයා ජේසුස් වහන්සේව අධර්මිෂ්ඨ මිනිසුන් ලවා කුරුසියක ඇණ ගස්වා මරා දැමූ බව
    4. දෙවියන් වහන්සේ මරණ බන්ධනයෙන් මුදා ජේසුස් වහන්සේව උත්ථාන කළ බව
    5. අපෝස්තුළුවරුන් ජේසුස් වහන්සේගේ මරණයට හා උත්ථානයට සාක්ෂිකරුවන් බව

    පාවුළු තුමා තම ඉගැන්වීම් කර ඇත්තේ කිතුනු සංඝ වලට කළ දේශන දීම් හා එම සංඝ වලට යැවූ ලිපි වලිනි. විශේෂයෙන් 1 කොරින්ති 15 පරිච්ඡේදය පුරා උත්ථානය යනු කුමක්ද? ජේසුස් වහන්සේගේ උත්ථානයේ තිබෙන සත්‍යතාවය හා උත්ථාන වූ ජේසුස් වහන්සේව අදහා ගැනීම ගැන ග්‍රීක දර්ශනය තුළින් තර්කානුකූලව පැහැදිළි කර ඇත.
    ජේසුස් වහන්සේ මළවුන් උත්ථානවීම යන්න කිතුනු අපට අති විශේෂ වූ දෙයකි. හේතුව ක්‍රිස්තියානි ජීවිතයේ පදනම හා අභිරහස රැඳී තිබෙන්නේ ඔවුන් වහන්සේගේ උත්ථානය මත වීමය. ජේසුස් වහන්සේ උත්ථාන නොවූ සේක් නම් අපගේ ඇදහිල්ල නිශ්ඵලය. කිතුනු සභාවක් ද නැත. ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ‍ගේ උත්ථානයේ සාක්ෂිකරුවෝ කිතුනු අපම ය. එය අප ජීවිත තුළින් ලෝකය තුළ පෙන්නුම් කළ යුතුය.  
    එනිසා පාපයෙන් සම්පූර්ණයෙන්
    ඈත් වීම, දේව වචනය තුළ ජීවත්වීම, ප්‍රේමයේ ජීවිතයකට යොමු වීම හා යාච්ඤාව තුළින් ජේසුස් වහන්සේගේ උත්ථානයට සාක්ෂි දැරීම කිතුනු අපගේ පරම යුතුකම හා වගකීම වේ. 



    ------------ වැඩිදුර සටහන් ------------
    (1) සුභාරංචි පොත් වල ඉහත සඳහන් කළ ආකාරයේ වෙනස්කම් දැකිය හැක්කේ ඇයි? සුභාරංචි පොත් සකස් වූයේ ජේසුස් වහන්සේගේ මරණයෙන් වසර ගණනාවකට පසුවය. එසේ ලිවීමේ දී සුභාරංචි කතුවරුන් ජේසුස් වහන්සේ පිළිබඳ කරුණු ලබා ගත්තේ ඔවුන් සේවය කළ ක්‍රිස්තියානි සංඝ (Christian Communities) වල අත්දැකීම් හා ඒවායේ පැතිරී තිබූ ඔවුන් වහන්සේ පිළිබඳ මුඛ පරම්පරාගත සත්‍ය තොරතුරු ඇසුරෙනි. එසේම ඔවුන් ඒවා එක් කොට සුභාරංචිය රචනා කිරීමේ දී අවශ්‍ය තොරතුරු පමණක් ගෙන ඉතිරි ඒවා බැහැර කළෝය. එම තොරතුරු ද සුභාරංචියට ඇතුළත් කළේ තමන් සේවය කළ ක්‍රිස්තියානි සංඝයේ ආධ්‍යාත්මික අවශ්‍යතා වලට ගැළපෙන පරිදි දේවධාර්මික පණිවුඩයක් ගෙන දීමේ අරමුණෙනි. එනිසා ඒ ඒ සුභාරංචි කතුවරයා ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ පිළිබඳව තමන් ලැබූ අත්දැකීම් ඔස්සේ සුභාරංචි රචනා කිරීම හේතුවෙන් මෙවැනි වෙනස්කම් දැකිය හැකිය. එය අපගේ කිතුනු ඇදහිල්ලට, සුභාරංචියේ විශ්වාසනීයත්වයට හා එහි සත්‍යතාවයට බාධාවක් හෝ අභියෝගයක් නොවන බව තරයේ මතක තබා ගත යුතුය.
    (2) "එහෙත් දෙවියන් වහන්සේ මරණ බන්ධනයෙන් උන් වහන්සේ මුදා උත්ථාන කර වදාළ සේක. මන්ද, මරණයට උන් වහන්සේ බැඳ තබාගත නොහැකි විය." (ක්‍රියා 2 : 24)
    "දෙවියන් වහන්සේ මෙම ජේසුස් වහන්සේ මරණයෙන් උත්ථාන කොට වදාළ සේක" (ක්‍රියා 2 : 32)
    " මෙසේ ඔබ ජිනේශ්වරයාණන් මරණයට පත් කළහු ය. එහෙත් දෙවියන් වහන්සේ උන් වහන්සේ මරණයෙන් උත්ථාන කර වදාළ සේක." (ක්‍රියා 3 : 15)
    " අප පියවරුන්ගේ දෙවියන් වහන්සේ, ඔබ විසින් කුරුසියක එල්ලා මරණයට පත් කළ ජේසුස් වහන්සේ උත්ථාන කොට වදාළ සේක." (ක්‍රියා 5 : 30)
    " ..... ඔව්හු උන් වහන්සේ ගසක එල්ලා මැරූහ. එහෙත් දෙවියන් වහන්සේ තුන්වනදා උන් වහන්සේ උත්ථාන කොට දර්ශනය වන්ට සැලැස්සූ සේක." (ක්‍රියා 10 : 39b - 40) 

       
     
      
    Share this article :

    0 comments:

    Post a Comment

    ROSARY MEDITATION

    AUDIO BIBLE PLAYER

    DAILY MASS READINGS

    DIVINE OFFICE

    DAILY DEVOTION BOX

    WORLD CATHOLIC NEWS

    AROUND THE WORLD

    Flag Counter

    VATICAN CHANNEL

    CATHOLIC TUBE

    Daily Bible Quiz

    ChristiansUnite.com Daily Bible Trivia

    LIVE TRAFFIC COUNTER

     
    Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
    Copyright © 2013. ධර්මෝපදේශකයා - All Rights Reserved
    Template Created by Creating Website Published by Mas Template
    Proudly powered by Blogger Re-Designed by:Clement and Lasith